Geolokalizacja wyników

W momencie kiedy firma przestaje pozycjonować się jedynie lokalnie na wyrażenia typu „podłogi drewniane Płock” warto mieć na uwadze tzw. „geolokalizację wyników”.

Algorytm Google stara się możliwie jak najtrafniej odpowiedzieć na pytania stawiane przez użytkowników. W tym celu wykorzystuje również informacje na temat fizycznej lokalizacji urządzenia, z którego wysłano zapytanie.

Dzięki udostępnionej lokalizacji, czy nawet samemu adresowi IP, Google może w wynikach wyszukiwania wyświetlić skutecznie wypozycjonowane strony firm działających w danym mieście lub regionie. Co istotne pośród organicznych wyników może się znaleźć tzw. „local-pack”, czyli kilka wyników z Map Google znajdujących się na danym obszarze i jednocześnie będących odpowiedzią na wpisane słowo kluczowe.


Pozycjonowanie lokalne

Skuteczne pozycjonowanie lokalne stron WWW, aby te wyświetlały się użytkownikom np. w Poznaniu czy Warszawie wymaga od nas w BauerSEO dopracowania kilku kwestii technicznych, m.in.:

  • zadbania o standard NAP (o którym pisaliśmy tutaj),
  • utworzenia wizytówki Klienta w Google Moja Firma,
  • stworzenia podstrony kontaktowej i ułatwienia robotom sieciowym zrozumienia tych danych (wykorzystując np. mikroformaty).

Fizyczna lokalizacja

Poza powyższymi aspektami przy lokalnej promocji serwisu kluczowe będzie posiadanie fizycznej lokalizacji w danymi mieście. Pozycjonowanie na Warszawę firmy, która nie posiada przynajmniej wirtualnego adresu w stolicy najprawdopodobniej nie przyniesie efektu.